Škálování produktu? Slabina

05.06.2025

Největší slabinou začínajících podnikatelů, nebo i startupů je neschopnost škálování

Škálovat produkt nebo služby znamená rozšiřovat jejich kapacitu, dostupnost nebo dosah tak, aby mohly obsloužit více zákazníků, vstoupit na nové trhy nebo zvládnout vyšší poptávku a to ideálně bez úměrného zvyšování nákladů

Přínosy škálování

  1. Růst tržeb bez lineárního růstu nákladů 

  2. Vstup na nové trhy 

  3. Zvýšení hodnoty firmy 

  4. Odolnost a stabilita 

Jakkoliv mají podnikatelé vysokou odbornost, chybí jim všeobecný rozhled. Soustředí se pouze na předem definovaný segment trhu, který je v průběhu vývoje naplněn, či  ztrácí z různých důvodů.

Neschopnost škálovat, rozhlédnout se jinam, je hlavní slabinou většiny podnikatelů v problémech, protože jejich odborné a omezující "klapky" jim brání v rozhledu.

© 2025 Všechna práva vyhrazena | Zdraví & Bohatství
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!