Škálování produktu? Slabina
Největší slabinou začínajících podnikatelů, nebo i startupů je neschopnost škálování

Škálovat produkt nebo služby znamená rozšiřovat jejich kapacitu, dostupnost nebo dosah tak, aby mohly obsloužit více zákazníků, vstoupit na nové trhy nebo zvládnout vyšší poptávku a to ideálně bez úměrného zvyšování nákladů.
✅ Přínosy škálování
-
Růst tržeb bez lineárního růstu nákladů
-
Vstup na nové trhy
-
Zvýšení hodnoty firmy
-
Odolnost a stabilita
Jakkoliv mají podnikatelé vysokou odbornost, chybí jim všeobecný rozhled. Soustředí se pouze na předem definovaný segment trhu, který je v průběhu vývoje naplněn, či ztrácí z různých důvodů.
Neschopnost škálovat, rozhlédnout se jinam, je hlavní slabinou většiny podnikatelů v problémech, protože jejich odborné a omezující "klapky" jim brání v rozhledu.